2024. február 20., kedd

Alapítók: Javaslatunk a Tüke Busz vezetésének

 

Amint ismeretes, a január végi sztrájk felemásra sikeredett. Amíg az egyik, nagyobb létszámú szakszervezet tagjai a munkabeszüntetés mellett döntöttek, addig a másik szakszervezet tagjainak többsége felvette a munkát, sőt sztrájktörőként, az elégséges szolgáltatásnál több járatot indítottak el.
Asztaltársaságunk véleménye szerint ez némi megoldást jelent a társaság vezetőinek, már ami a bérkérdést illeti. Hiszen azok, akik felvették a munkát, ráutaló magatartásukkal elfogadták azt a nagyságú béremelést, amelyet a vállalat vezetése felajánlott a dolgozóknak. Tehát, irányukban a bérkérdés lezárult.

Ismereteink szerint a másik, létszámában nagyobb szakszervezet jelentős engedményt tett az eredetileg követelt emelésből, ezért a vállalat által ajánlott, és a szakszervezet által követelt bér között minimális a különbség. Meglátásunk szerint így nem növekszik jelentősen az a bértömeg, amely megadásával a munkavállalók nagyobb része is elégedett lenne. Értelmetlennek látjuk a kb. 2.5%-os különbözeten történő vitát akkor, amikor ez már csak a dolgozók egy részét érinti.
Annál is inkább érdemes lenne elgondolkodni ezen, mert a Volán vállalatnál is jelentős béremelkedés történt, vagyis az elszívó hatása megmaradt, tehát amennyiben Pécs közösségi közlekedését a város vezetése nem akarja végleg a padlóra küldeni, érdemes lenne, sőt, szükséges, kiegyezni a bérükkel még elégedetlen sofőrökkel. Ezt javasoljuk a város és a társaság vezetőinek.
Amint már az előző számban írt cikkünkben felvázoltuk, Pécsett rendszerszintű most is tapasztalható probléma. Ezért nagyon üdvös lenne, ha az új testület tagjai a város új vezetőivel leülnének, politikai hovatartozás nélkül, hosszú távú tervet készítenének a közösségi közlekedés fejlesztésére. Meghatározva nem csak a célt, de a megvalósításának a lépéseit is. A jelenlegi ellenzék képviselői arról beszélnek, hogy fejlődő pályára fogják helyezni Pécs gazdaságát. Ennek mindenképpen a részének kell lenni a város túlterhelt járműforgalmának a kezelése, amelyre már számos terv készült. Ezek a tervek egyben fedik egymást, mindegyik a közösségi közlekedés fejlesztését kiemelkedően fontosnak tartja. Érthető. Nem nehéz belátni, hogy a városba érkezők csak akkor fogják letenni az autóikat, ha a közösségi közlekedés olyan fejlettségi szintet ér el, hogy viszonylag könnyen eljuthatnak a kívánt úti céljukhoz. A nélkül fölösleges parkolók, parkolóházak építése.
Ehhez pedig a jól megfizetett, jól képzett sofőrök szükségesek.

Alapítók