2020. december 8., kedd

Maráczy Tibor: Kapcsolatfelvétel

A Cum Deo előző számában megemlítettem, hogy Zag Gábor önkormányzati képviselővel nem sikerült érintkezésbe lépni. Neve azért került elő ismét, mert egy jelentős úthibára hívtam fel a figyelmét, amely kapcsán, egy felújítási javaslatot is tettünk. Miután név szerint említettem, ezért a Cum Deo hivatalos lapunkat neki is elküldtem. Szinte azonnal visszajelzést kaptam, amelyben Zag képviselő a sajnálkozását fejezte ki, hogy a bemutatkozó levelünk nem jutott el hozzá, ezért nem volt tudomása a kapcsolat felvételi szándékunkról, illetve a megfogalmazott javaslatunkról. Ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy az írásomban említett úthibát jelzi az illetékes szervnek, kérve annak minél előbbi javítását. Ez a beszélgetésünk után három nappal megtörtént, a közvetlen balesetveszély el lett hárítva. Továbbá megbeszéltünk egy személyes találkozót is, amely során szeretném a helyszínen felhívni a figyelmét azokra a problémákra, amelyek közvetlen környezetünkben megtalálhatóak.

Zag Gábor képviselő állta a szavát, és november 27-én létrejött a személyes találkozónk. Ismételten bejártuk azokat a területeket, amelyek felújítására már az előző Cum Deok számaiban javaslatot tettünk. A kezdeményezéseinket támogathatónak és elfogadhatónak találta. Ugyanakkor felhívta a figyelmemet arra, hogy anyagi források szűkösen állnak csak rendelkezésre, de a bejárati úttal kapcsolatos felvetésünket, továbbá a területrendezési javaslatunk megvalósítását teljes mértékben támogatni fogja, és igyekszik rá forrást keresni. Feltételezhető, hogy erre a jövő évi költségvetésben lehetne a szükséges összeget elkülöníteni. Az utóbbi mondat az én gondolatom, s nem képviselői ígéret. 

Felvetettem az Alkotmány utcai balra kanyarodó sáv ügyét. Érdeklődést mutatott iránta, és kérte, hogy a látványtervet küldjem el neki. A Rókus utcát a Rókus sétánnyal összekötő két átjáró hiába lett teljesen vagy részben akadálymentesítve, miután a forgalomtól elzárt terület csíkjait nem festették fel, ezért sajnálatos módon sokan ez akadálymentesített átjáró elé parkolnak le. Miután a vonatkozó jogszabály által előírt jelzés nem került felfestésre, ezért a gépjárművezetők nem bírságolhatóak, viszont a mozgáskorlátozott emberek helyzetét megnehezítik.
Szintén felvetettem a Rókus sétányon lévő labor ügyét is. Képviselőnk úgy tájékoztatott, hogy ismeri a problémát, de látszott, hogy ő is kényes ügynek tartja, és a megvalósítására nem tett ígéretet.
Búcsúzáskor megállapodtunk abban, hogy ügyek mentén működünk együtt mindaddig, amíg pártpolitikai kérdést nem csinál a felvetéseinkből, javaslatainkból.
Nagyon reméljük, hogy így lesz, és akkor a ciklus végéig együtt tudunk dolgozni.

Maráczy Tibor